Knjižničarji ocenjujemo

 
Vonj imperijev : Chanel n°5 in Rdeča Moskva
Schlögel, Karl
ocenaocenaocenaocenaocena
Beletrina, 2021

182 strani
strokovna literatura
preverite, ali je knjiga prosta (OPAC)

Coco Chanel je številka 5 prinesla srečo in bajni dobiček. Tudi vi prisegate na Nº5?
Svetovno zgodovino ne pišejo le pomembni zgodovinski dogodki. Zrcali se tudi v umetnosti, glasbi … in vonju. Vsako obdobje ima svojega, ki ga zaznamujeta revščina in bogastvo. Če bi govorili o tem, kakšen je bil vonj 20. stoletja, bi lahko rekli, da so ga zaznamovale vojne. Hkrati pa je bilo obdobje razvoja in sprememb.

Ruska revolucija je botrovala dejstvu, da sta se iz “predrevolucijskeg” Bouquet de l`Impeatrice razvila Chanel Nº5 in Rdeča Moskva. Dva parfuma, ki sta tako kot politika razdelila svet na dve hemisferi. Razcep teh dveh linij poosebljata August Michel in Ernest Beaux, ki sta poklicno pot začela pri ruskem podjetju Rallet & Co v Moskvi. Prvega je pot vodila naprej k Bokarju, Novi zarji in nazadnje Težeju, drugega v Francijo do Chanela. O Coco Chanel vemo veliko, veliko manj pa o Polini Žemčužini, direktorici Težeja. Bili sta si zelo različni. A, kot pri parfumih, lahko najdemo skupno bistvo. Življenjski zgodbi obeh sta se začeli v provinci. Hoteli sta proč in uspeli, ker sta prepoznali šibke točke okolja, ki ga obvladujejo moški, in iz njega črpali moč za uspeh. Oblikovali sta duh časa, ki je prinesel spremembe v odnosu do telesa in odnosu med spoloma.

Knjiga nam odkriva nov pogled na konec 19. in začetek 20. stoletja. Zanimivo polnočutno branje, ki ga ne zaznavamo le z vidom, ampak si ga želimo tudi vohati.

Skip to content