Knjižničarji ocenjujemo

 
Koža kot kostum : oblačenje in slačenje v vsakdanjem življenju in umetniškem ustvarjanju
Kolenik, Tina
ocenaocenaocenaocenaocena
Mestno gledališče ljubljansko, 2017
Knjižnica Mestnega gledališča ljubljanskega ; zv. 169
294 strani
znanstvena monografija
preverite, ali je knjiga prosta (OPAC)
»… spoznanje, da posameznik ni lastnik nečesa, za kar poprej (naivno?) domneva, da je vendarle kar najbolj njegovo, namreč kože in to ne tiste, ki jo ima na sebi, marveč tiste, ki je niti on, niti kdo drug sploh ne potrebuje več.«
Avtorica je ustvarila odličen kolaž strokovnjakov iz različnih področij (Marx, K., da Vinci, L., Harari, N., Žižek, T., Eco, U., Tarantino, Q., Shakespeare, W. …) na temo kože, predvsem v socialnem, moralnem, zgodovinskem, kulturnem in umetniškem kontekstu. Vsako poglavje zaključi z avtorskimi projekti, podprtimi s slikovnim gradivom. Knjiga ponuja ogromno prostora za diskurz o postmoderni kulturi, umetniških sodobnih praksah in kapitalistični, potrošniški, postmodernistični družbi. Gre za podaljšek magistrske naloge Kolenikove, ki bi po teoretskem delu izvedla praktični del, umetniški projekt Korzet in pas iz odvečne človeške kože. Kljub privolitvi dveh prostovoljcev, ki bi odpadno kožo darovala, kirurga, ki bi jo odstranil, strojarja in šivilje, pisma direktorice Moderne galerije ge. Badovinac Z. in drugih, je bil projekt iz strani Komisije republike Slovenije za medicinsko etiko zavrnjen. Avtorica je prejela pismo, kjer je pojasnilo po mojem mnenju morda celo žaljiv, v vsakem primeru pa neprimeren glede na že obstoječe sodobne umetniške prakse. Pereča tema, ki vzbudi zanimanje tako za laične bralce kot tiste, ki jim je področje sodobne umetnosti bolj domače je zelo zanimivo branje. Knjiga je odlična, slog včasih malo sarkastičen, manjka smo še slikovno gradivo umetnikov in znanstvenikov oz. njihovih del, rdečih preprog in drugih dogodkov, ki so omenjeni.