191 strani
priročnik
preverite, ali je knjiga prosta (OPAC)
1. korak: pogovor z otrokom: otroku z razlago pojmov in besed širimo besedni zaklad; ključno je obdobje od rojstva do 8. leta starosti; pomembne so v tem obdobju rime in pesmice.
2. korak: spodbujanje proste igre: majhni otroci naj bodo brez popoldanskih obveznosti in naj čimveč časa preživijo z vrstniki v naravi; prosta igra vključuje vseh pet čutov.
3. korak: otroku berite in razlagajte: med branjem se ustavite in razložite otroku pomen novih besed; opišita ilustracijo; povežite prebrano z resničnim življenjem; starši naj v svoj in otrokov vsakdan vključijo bralne urice.
4. korak: novopečenemu bralcu bodite v oporo in spodbudo:branje je ena najzapletenejših in najtežjih kognitivnih dejavnosti, ki se jih ljudje lotevamo; branje je za otroka velik miselni napor v glaskovanju, zato se ne more osredotočiti na zgodbo in v njej uživati, zato branje dojema kot nalogo; glasno branje otroku je še vedno zelo pomembno; otroci z disleksijo ob branju doživljajo tesnobo.
5. korak: izkoristite možnosti tehnologije: tehnologija ne bo nadomestila knjige; pomembno je omejevanje uporabe le-te; televizija, računalnik, videoigre, pametni telefoni so lahko primerni pripomočki z dobrimi lastnostmi.
“Ko gredo otroci v šolo knjige in branje povezujejo z užitkom. A opismenjevanje je tako dolg, počasen in težaven proces, da začnejo branje povezovati z garanjem in domačimi nalogami, povsem pa pozabijo, da so knjige vir zabave.”
Knjigo priporočam vsem staršem, saj najdejo v knjigi veliko praktičnih primerov, kako otrokom približati knjige in branje.