Od obravnave edinstvenega kratkega trenutka, ko nastane kubizem, do umetnosti današnjega časa, branje morda zahteva več postankov, saj s sodobnimi umetninami Berger najbolj razkriva, kakšnega časa otroci smo. Smo del vizualne družbe in kot taki bi se še zlasti morali učiti gledati in videti skozi lepljivo mrežo podob, s katerimi smo v bitki za našo pozornost bombardirani vsak dan. Slikarstvo je bilo tisto, ki je vidno vedno preizpraševalo. Ima moč nagovarjati skozi stoletja. Zato so nam za družbo lahko celo slike s sten muzeja – »izjemna dialektika, ki je na delu skozi čas«, zaradi katere je vsako srečanje med umetnikom, njegovo stvaritvijo in našim gledanjem tako edinstveno. Kaj pa se dogaja s slikarstvom v »stoletju izginotij«? Kaj se dogaja s pogledom človeka, ki je tako odtujen, da ne zna več gledati niti v oči živalim?
»Živimo znotraj spektakla praznih oblačil in nenošenih mask,« trdi Berger. V luči te izjave Goyevi Gola maja in Oblečena maja na naslovnici te knjige razkrivata resnico o sodobni obliki nasilja, ki se dogaja pred našimi očmi – če jo vidimo ali ne.