Knjižničarji ocenjujemo

 
Grobarka Boga : je znanost pokopala Boga?
Lennox, John C.
ocenaocenaocenaocenaocena
Didakta; Društvo ZVEŠ, 2014

241 strani
znanstveno-religiološka študija
preverite, ali je knjiga prosta (OPAC)

Študija o tem, ali je znanost odpravila potrebo po verovanju v Boga
John Lennox, profesor matematik in filozofije znanosti na Oxfordski univerzi , se v Grobarki loteva vprašanja iz podnaslova knjige, namreč, ali je znanost res pokopala Boga oziroma odpravila vsakršno potrebo po verovanju vanj, in s tem odgovarja na napade Dawkinsa in drugih predstavnikov novega, militantnega ateizma.

Razpravo o odnosu med znanostjo in vero/religijo začenja z ugotovitvijo, da izjave znanstvenikov niso nujno izjave znanosti in da pravo nasprotje ni med tema dvema, pač pa med naturalističnim oziroma teističnim svetovnim nazorom. V resnici se je torej treba vprašati, kateri pogled na svet se najbolj ujema z znanostjo. V jedru vseh znanosti je namreč prepričanje, da je vesolje urejeno, tako da je monoteistični nazor v resnici zgodovinski temelj moderne znanosti. Skozi knjigo nam Lennox lucidno pripoveduje o tem, kako je ravno zaradi znanosti toliko trdneje prepričan o obstoju Boga in o tem, da je vera v vsemogočnega Boga ne le razumsko podprt, pač pa tudi najustreznejši sklep, ki ga lahko človek izpelje iz vsega, kar nam znanost ve povedati o človeku znanem snovnem vesolju.

Natančneje se Lennox loteva vprašanja o zgodovini, dometu, razsežnostih in omejitvah znanosti (v odnosu do filozofije, literature, umetnosti, glasbe in zlasti morale), kozmologiji, antropičnih »naključjih« (»kakor da bi vesolje nekako vedelo, da prihajamo«), o naravi in dometu evolucije, mikrobiologiji (kompleksnosti žive celice), izvoru življenja, genskem zapisu in njegovem nastanku, o možnosti, da bi se informacije, ki so vanj zapisane, naključno izoblikovale same od sebe (življenje vključuje kompleksno zbirko digitalnih podatkov v obliki DNK, edini znani vir takšne jeziku podobne kompleksnosti pa je razum; teoretična računalniška znanost nakazuje, da neusmerjeno naključje in nujnost ne moreta proizvesti jeziku podobne kompleksnosti) in še marsičem.

Knjiga se odlikuje po uravnoteženem argumentiranju in po izčiščenem, gladko berljivem prevodu.

Skip to content