Knjižničarji ocenjujemo

 
Med svetom in mano
Coates, Ta-Nehisi
ocenaocenaocenaocenaocena
Cankarjeva založba, 2021
Moderni klasiki
125 strani
avtobiografski esej
preverite, ali je knjiga prosta (OPAC)
Od vprašanja: »Kdo je Tolstoj Zulujev?« (S. Bellow)
do odgovora: »Tolstoj je Tolstoj Zulujev.« (R. Wiley)
Ta-Nehisi Coates je danes priznan in nagrajen (afroameriški) novinar in pisatelj. Leta 2015 objavljeno delo Med svetom in mano je pismo njegovemu sinu, zaradi česar eseje preveva posebna toplina, ne glede na bolečo tematiko. Vse tri sklope povezujejo odlomki poezije, ki še poglabljajo sporočilnost.

Coates poda pogled na ameriško družbo »od spodaj«, kar seveda osvetljuje tudi dogajanje okoli gibanja Black lives matter. Ponavljajoča se podoba je razlastninjenje telesa in vseprisoten nenehen strah. Strah, ki ga je spremljal že od malega na ulicah Zahodnega Baltimorja, le nadeva nove maske v šolskem sistemu, ki se izkaže le za podaljšek države. V najlepših letih na Univerzi v Howardu, v svoji Meki, je prvič ugledal vso raznolikost, bogastvo in lepoto afriških narodov, neizmeren potencial energije, ki se je tja stekala. Skupaj z raziskovanjem njene dediščine v tamkajšnjem največjem raziskovalnem centru zanjo, je sčasoma zaslutil, kakšna je realnost in se pričel otresati idealizma. V iskanju nove zgodbe se je začel zavedati, da so zgodovino oblikovali zločinski mehanizmi moči, ki jih je poganjala vera v večvrednost ‘belcev’ in manjvrednost tistih na drugi strani. Nevarnost Sanj in Sanjačev, ki še naprej poganjajo isto kolesje sistematičnega plenjenja teles, je ves čas še vedno prisotna na obeh straneh. Rojstvo sina je strah še poglobilo in razširilo.

Sistem, ki gradi s plenjenjem teles drugih, ‘pelje na rob opustošenja vse človeštvo’ (James Baldwin). Zato Coates polaga sinu na srce, da boj ni v tem, da bi iskal pravico za »mučenike« ali skušal Sanjačem odpreti oči – ideologija vedno najde pot in sproti ustvarja prikladno pozabo. Bori naj se zase, za modrost in za dostojanstvo bližnjih (tudi prednikov) kot posameznikov, kot celostnih oseb, ter za resnico, čeprav ni pomirjujoča.

Skip to content